La fitxa està centrada en comprendre com es financen les ONG, combinant activitats pràctiques, consulta de recursos web i reflexions individuals. Està dividida en diverses tasques desenvolupades al llarg d’una sessió d’aula.
Introducció:
- Es reflexiona sobre si l’ajut oficial funciona i es relaciona amb el sorgiment de les ONG.
- Es planteja com les ONG obtenen els recursos necessaris i s’encoratja els alumnes a posar-se en el paper de tresorers.
1a hora de classe:

Icona creada per popo2021-Flaticon
Tasca 1: Creació d’idees de finançament (grupal)
- Els alumnes proposen accions per captar fons (com concerts benèfics o campanyes). Han de llistar i explicar unes 8 idees que es comparteixen al final de la sessió.
Tasca 2: Consulta de recursos web
- Els alumnes revisen pàgines oficials sobre com es financen les ONG i la normativa vigent. Comparen la informació amb les seves propostes inicials i amplien el llistat d’idees a partir de les webs consultades.
Tasca 3: Garanties per als donants
- Els alumnes proposen 5 mesures per assegurar-se que els diners donats són ben gestionats, com ara:
- Transparència financera.
- Auditories externes.
- Informes regulars.
- Seguiment de projectes.
- Proves d’impacte social.
Tasca final: Consulta del document web
- Els alumnes han de resumir els punts següents:
- 4.1: Dos punts clau sobre la regulació o bones pràctiques de finançament.
- 4.2: Tres o quatre idees sobre com les ONG gestionen i controlen els seus fons.
- Completen un mapa conceptual que resumeix l’activitat.

Icona creada per Eucalyp-Flaticon
Lliurament:
- Els alumnes han de preparar un document en format PDF i penjar-lo al classroom al final de la sessió.
Objectiu global: Reflexionar sobre les estratègies de finançament de les ONG, entendre la seva gestió econòmica i valorar les garanties que ofereixen als donants.