La fitxa està centrada en comprendre com es financen les ONG, combinant activitats pràctiques, consulta de recursos web i reflexions individuals. Està dividida en diverses tasques desenvolupades al llarg d’una sessió d’aula.


Introducció:

  • Es reflexiona sobre si l’ajut oficial funciona i es relaciona amb el sorgiment de les ONG.
  • Es planteja com les ONG obtenen els recursos necessaris i s’encoratja els alumnes a posar-se en el paper de tresorers.

1a hora de classe:

Icona creada per popo2021-Flaticon

Tasca 1: Creació d’idees de finançament (grupal)

  • Els alumnes proposen accions per captar fons (com concerts benèfics o campanyes). Han de llistar i explicar unes 8 idees que es comparteixen al final de la sessió.

Tasca 2: Consulta de recursos web

  • Els alumnes revisen pàgines oficials sobre com es financen les ONG i la normativa vigent. Comparen la informació amb les seves propostes inicials i amplien el llistat d’idees a partir de les webs consultades.

Tasca 3: Garanties per als donants

  • Els alumnes proposen 5 mesures per assegurar-se que els diners donats són ben gestionats, com ara:
    • Transparència financera.
    • Auditories externes.
    • Informes regulars.
    • Seguiment de projectes.
    • Proves d’impacte social.

Tasca final: Consulta del document web

  • Els alumnes han de resumir els punts següents:
    • 4.1: Dos punts clau sobre la regulació o bones pràctiques de finançament.
    • 4.2: Tres o quatre idees sobre com les ONG gestionen i controlen els seus fons.
  • Completen un mapa conceptual que resumeix l’activitat.

Icona creada per Eucalyp-Flaticon

Lliurament:

  • Els alumnes han de preparar un document en format PDF i penjar-lo al classroom al final de la sessió.

Objectiu global: Reflexionar sobre les estratègies de finançament de les ONG, entendre la seva gestió econòmica i valorar les garanties que ofereixen als donants.